Kundekommunikation
Kundekommunikation er en vigtig del af ligningen
Som forbrugere ved vi godt, når kundeservice er velfungerende, og omvendt. Det kan være udfordrende at at sætte to streger under, hvad den konkrete oplevelse præcis består af. Men én ting er sikkert: kommunikation er en væsentlig del af ligningen. Kundens interaktioner med virksomheden bliver opfanget, husket og brugt. Ved brug af OnBase skabes de rigtige forudsætninger for, at din virksomhed kan huske detaljer om kunden, uanset hvilke formater, der er tale om. Som en åben platform er OnBase arkivet, der kan interagere med andre løsninger, og indhente information fra andre systemer. Dermed kan kundekommunikationen fuldendes.
Hvad handler kundekommunikation om?
Kundeservice handler om at gennemtænke situationer og designe oplevelser, så kunden føler sig værdsat, hørt og respekteret. Intet i relation til kunderne bør være overladt til tilfældighederne, og det kræver arbejde fra virksomhedens side forud for interaktionen med kunderne. Alle elementer bør formgives, placeres og udspilles på den måde, der er helt rigtig for kunden. Der er altså store krav til virksomhedens evne til at forudse og forstå kundens interaktion.
Guide til kommunikation i OnBase
Det er let at sammensætte og samle kommunikation i Onbase. Ved brug af skabeloner for kommunikationen gøres det let at finde rundt i, hvilken skabelon der bedst passer til et givent formål.
Virksomheden opretter skabeloner for kommunikationen, hvor hver skabelon tjener et bestemt formål med en kunde-dialog.
Oprettelse af skabelonen kan ske ved, a brugerne (I Microsoft Word) skriver eller opstiller informationen i besked til kunden.
Felter fra udvalgte datakilder indsættes i skabelonen med den almindelige tekst.
Dokumentet gemmes herefter som en skabelon, og kan nu bruges i kundedialog.
Indholdet i skabelonen kan individualiseres til den enkelte kunde og sættes ind i et gennemtænkt sagsforløb eller kunderejse.
Optimering af dokumentarkivering
Foruden de mange kundeservicefordele kan OnBase give virksomheder enorme besparelser i form af optimerede procesforløb og langt færre fejl i arbejdsgange. Læs f.eks. om, hvordan OnBase kan være din platform til optimering af dokumentarkivering.
Kundedialog
Med OnBase går kundedialog hånd i hånd med høj brugertilfredshed og produktivitet. Uden en grundig strategi for kundedialog er kommunikation med kunderne omstændigt og tidskrævende, og kun ved en klar plan for kundekommunikation giver man sine kunder den bedst mulige oplevelse.