Besigtigelsesproces – OnBase OnSite

Accelerer skadebehandlingen med OnBase OnSite

I Nobly hjælper vi forsikringsselskaber med at nedbringe omkostningerne og ekspeditionstiden, som i sidste ende styrker kundetilfredsheden markant. Det gør vi ved hjælp af den fuldt digitaliserede skadesanmeldelses- og besigtigelsesløsning OnBase OnSite, hvor kunderne selv klarer besigtigelsen og dokumentationen.

Ekstra pres på forsikringsselskaber kalder på løsninger

I det helt store perspektiv skaber den globale opvarmning klimaforandringer, som forårsager flere naturkatastrofer og dermed skader på huse og genstande. Det påvirker forsikringsselskaberne, som tynges af ekstra arbejde og stigende omkostninger til eksempelvis besigtigelse og opgørelse af skader. Derfor er det oplagt at søge innovative løsninger, der kan effektivisere forsikringsselskabers arbejdsgange. En af de løsninger er OnBase OnSite, som gør det muligt for taksatorer, håndværkere og kunder at samarbejde om inspektion og dokumentation direkte med skadebehandlere og andre relevante forsikringsmedarbejdere i realtid.

Øjeblikkelig adgang til besigtigelsesdata

Digital transformation og optimeringsindsats er i fuld gang i hele forsikringsbranchen med nye forretningsøkosystemer, der konstant er i udvikling. En af teknologierne er OnBase OnSite besigtigelses- og inspektionsværktøj, som giver mulighed for at optage live video, lyd og billeder fra inspektionsstedet, der uploades direkte til løsningens webportal og giver skademedarbejdere eller underwritere øjeblikkelig adgang til relevante oplysninger.

Med live-stream adgang til kunden og skaden, kan skadebehandleren hurtigt give den rette vejledning og finde en løsning. Processen tager kun en dag eller to i stedet for uger, som det ofte er tilfældet ved traditionel besigtigelse og skadebehandling. Platformen gør det således muligt for forsikringsselskaberne at levere enestående kundeservice lige fra første henvendelse om en skade (FNOL).

3 fordele ved OnBase OnSite

Reducerer besigtigelses- og inspektionsomkostninger og giver mulighed for at spare op til kr. 2.700 pr. inspektion.

Styrker takseringseffektiviteten ved at forøge besigtigelses- og inspektionskapaciteten med 50 % om ugen.

Reducerer skadeomkostninger og mindsker behandlingstiden til 1-3 dage, så kundetilfredsheden stiger markant.

Effektivisering af arbejdsgange

Med OnBase OnSite-platformen får skadeteams fuld kontrol over deres skader og kan nemt levere opgaver, gennemgå skadeinformationer og dokumentation, generere rapporter og samarbejde med ressourcer på skadestedet i realtid.

Skadebehandleren kan administrere besigtigelses- og inspektionsdata, tildele og samarbejde med andre brugere og se et stort udvalg af rapporter og dashboards. Estimater viser, at OnBase OnSite-brugere får adgang til skadedokumentation 80 % hurtigere end i tidligere løsninger.

Få nytte af vores ekspertise

Ønsker I at effektivisere jeres inspektions- og dokumentationsprocesser, er Nobly en oplagt samarbejdspartner for jer. Vi er eksperter på området og trækker på vores mangeårige erfaring med implementering af OnBase som platform i forsikringsbranchen.

Bliv fremtidssikret nu

Kontakt os

Har jeres forsikringsselskab behov for en effektiv løsning på besigtigelse og dokumentation, så kan Nobly hjælpe jer på rette vej.

Kontakt os endelig for en uforpligtende snak, så I kan høre mere om vores løsninger.