Bank & Finans

Der stilles større og større krav fra myndigheder og kunder i den finansielle sektor.

Finansielle virksomheder skal kunne håndtere hvidvaskning, GDPR og sagsbehandling, ligesom de etablerede banker udfordres af neobanker på moderne teknologi, lave omkostninger og smidig onboarding. For mange etablerede spillere gør en høj grad af it-gæld og tunge processer sig også gældende, og flere pengeinstitutter fusionerer for at drage fordel af stordrift og muligheden for at dele udviklingsressourcerne. 

Brems udfordringerne. Få kontrollen tilbage.

Pakkerne er skræddersyet til at opnå kontrol, få effektiviseret og skabt kvalitet i arbejdet med governance og kundekommunikation i bank/finans segmentet.

Hvidvask

Nobly sikrer finansielle virksomheder mod hvidvaskning. Vores løsninger skaber resultater, der kan mærkes og måles med kortere svartider, frigivelse af væsentlige personaleressourcer og en styrket risikoklassificering af kunder.

Kundekommunikation

God kundekommunikation handler om at kommunikere direkte og klart til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Hos Nobly er vi eksperter i implementering af Customer Communications Management (CCM).

Håndtering af personfølsomme data

Finansielle virksomheder er omfattet af hvidvasklovens bestemmelser og skal følge de gældende krav på området. Det indebærer blandt andet løbende overvågning af virksomhedens kunder, ligesom virksomhederne skal være yderst opmærksomme på ikke at handle med kriminelle personer og/eller organisationer. Begge problemstillinger er oftest ressourcetunge og tidskrævende.

Det kræver mange ressourcer af den enkelte virksomhed manuelt at håndtere krav inden for eksempelvis identifikation og legitimation. Det kan, som allerede nævnt, for eksempel være krav fra Datatilsynet om, hvordan virksomheder håndterer personfølsomme data, eller det kan være krav fra Finanstilsynet om håndtering af hvidvaskning. Hvis ikke kravene overholdes, er der høj risiko for meget dyre bøder og andre sanktioner fra myndighederne. Finanstilsynet kan eksempelvis i yderste konsekvens fratage aktører retten til at drive finansiel virksomhed. 

Øget effektivitet og tilfredshed

Digitalisering alene er dog ikke svaret på bank- og finansbranchens udfordringer, for mange virksomheder har allerede digital adgang til data og systemer. Problemet opstår her, når mange forskellige systemer er i brug på samme tid, og den enkelte medarbejder dagligt skal bruge unødvendig tid på at navigere i et fragmenteret miljø.

Hos Nobly kan vi med vores branchekendskab, kompetencer og teknologiforståelse accelerere din virksomheds udvikling. Det gør vi ved at samle eksisterende data, udføre eksterne dataopslag fra offentlige eller tredjepartskilder, automatisere manuelle og tunge processer samt generelt skabe et 360 graders overblik.

Det giver virksomheden en fleksibel arkitektur, øger effektiviteten og tilfredsheden blandt medarbejderne og gør kundeoplevelsen bedre. 

Mød en af vores glade kunder

Finansieringsselskabet AL Finans er, som andre virksomheder i den finansielle sektor, underlagt stramme lovkrav fra myndighedernes side. AL Finans har derfor valgt Noblys fremtidssikrede it-platform OnBase som fundament for virksomhedens digitale arbejdsgange, risikoklassifikation og dokumenthåndtering.

Det har resulteret i korte svartider og en styrkelse af risikoklassificeringen, ligesom det har frigivet væsentlige personaleressourcer.

”Brugerne synes, det er herligt, at de ikke skal bruge tiden på manuelle indtastninger og en masse manuelle opslag, men i stedet kan bruge tiden på dialog og rådgivning af kunderne. Jo hurtigere vi kan vende tilbage med et svar, jo bedre er det – det giver os tilfredse kunder og naturligvis også konkurrencemæssige fordele. Vi er blevet mere effektive og kan ganske enkelt køre flere sager igennem per medarbejder. Derfor kan vi vækste forretningen yderligere med det samme antal medarbejdere,” siger Johan Ploug Aagard, vicedirektør hos AL Finans. 

Se vores cases

Visma øger sikkerheden og minimerer behandlingstiden med OnBase
Visma øger sikkerheden og minimerer behandlingstiden med OnBase
OUH håndterer dokumenter elektronisk med OnBase
OUH håndterer dokumenter elektronisk med OnBase
Nyt dokumenthåndteringssystem bringer Alka i front på kundeoplevelse og datasikkerhed
Nyt dokumenthåndteringssystem bringer Alka i front på kundeoplevelse og datasikkerhed
Digital arkivløsning effektiviserer arbejdsgangen hos Velliv
Digital arkivløsning effektiviserer arbejdsgangen hos Velliv
BMW Group Financial Services forbedrer arbejdsgange og effektivitet i forbindelse med kontraktprocesser
BMW Group Financial Services forbedrer arbejdsgange og effektivitet i forbindelse med kontraktprocesser
AL Finans valgte Nobly og OnBase som IT-fundament
AL Finans valgte Nobly og OnBase som IT-fundament
previous arrow
next arrow