Kundekommunikation
Nærværende og effektiv – på samme tid
Både forsikrings- og pensionsbranchen arbejder målrettet på at gøre dialogen med deres kunder mere interessant, relevant og hyppigere. Den i bedste fald årlige samtale er ikke tilstrækkelig til at knytte stærke bånd til fremtidens kunder, som er i færd med at introducere branchen overfor helt nye krav om tilgængelighed, brugervenlighed og ultra lav kundeloyalitet. Skab relevans, nærvær og tilgængelighed hos kunder ved at digitalisere og personalisere selskabets eksterne kommunikation.
Styrk kunderelationerne
Enhver form for kundekommunikation er en afgørende mulighed for at styrke selskabets relation til kunderne. Men det kan være en udfordring at skabe klar kommunikation, som er målrettet direkte til den enkelte kunde. Specielt når dialogen kan være forankret i både masseudsendelser, eller et ønske om specifik information, på forlangende, gennem en kundeportal.
Det er en vigtig opgave, som ofte kræver mange ressourcer og en gennemtænkt teknologiplatform. Det er der heldigvis råd for, og hos Nobly har vi den ideelle løsning på både effektiv og præcis kundekommunikation.
Store besparelser på ressourcer
Med en fuldt digitaliseret og integrerbar kommunikationsplatform kan selskabet designe den rigtige kundeoplevelse, minimere fejl i kundekommunikationen og derved øge loyaliteten hos kunderne. Selskabet centraliserer nemlig alle kommunikationsskabeloner og hjælper derved selskabets ansatte med at kommunikere bedst muligt. På den måde bliver de korrekte informationer altid anvendt i den eksterne kommunikation. Tilpasning af de centrale skabeloner kræver ikke udvikler eller it-ressourcer, og derved undgås flaskehalse og lange implementeringsforløb. Kommunikationen udvikles og leveres af selskabet, der nemt og hurtigt kan konfigurere kommunikationen i skabeloner direkte i Microsoft Word.
3 ting du skal være særdeles opmærksom på
Kunder i forsikrings- og pensionsbranchen efterspørger effektiv kommunikation og støtte til at skabe den rigtige kundeoplevelse med mulighed for hurtigt at kunne tilpasse dialogen til pludseligt opståede situationer. Nobly har en konfigurerbar CCM-løsning (Customer Communications Management) platform som et svar på den komplekse kommunikationsproces.
Har jeres selskab ikke allerede en konfigurerbar CCM-løsning, er der er en tung manuel opgave i at fremstille skabeloner til kundekommunikation fra bunden, hvor selv små ændringer ofte kræver ekstern involvering af travle og fordyrende udviklere eller it-ressourcer.
Det kan være en tidskrævende udfordring at opdatere løbende ændringer i interne retningslinjer eller eksterne reguleringer i kundekommunikationen, fordi de nødvendige data ofte er placeret rundt om i virksomheden eller sågar i separate og/eller eksterne datakilder.
Målrettet kundekommunikation gjort enkelt
God kundekommunikation handler om at kommunikere direkte og klart til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Hos Nobly er vi eksperter i implementering af Customer Communications Management (CCM), hvor vi anvender Hylands kundekommunikationsløsning kaldet Content Composer. Systemet blev oprindeligt udviklet til brug i banksektoren og gør det simpelt at oprette og vedligeholde præcis og personaliseret kundekommunikation.
Let overgang til jeres nye kommunikationsplatform
Content Composer er integrerbar med et bredt udsnit af systemer. Platformen arbejder for eksempel sammen med Office-pakken, hvor Microsoft Word bruges til at lave og rette skabelonerne. Det gør, at adaptionen til Content Composer bliver gnidningsfri. Content Composer gør det også muligt at importere data fra mange forsikrings- og pensionssystemer, så arbejdet med kommunikationen bliver nemt og bekvemt. Det både forlænger og udnytter værdien af systemerne rundt om kommunikationsplatformen.
Integrerer I Content Composer i jeres selskab, bliver det enden på upersonlig massekommunikation og starten på personaliseret kundekommunikation. Alt sammen uden at jeres virksomhed bliver drænet for tid og økonomi. Content Composer er med andre ord en simpel og strategisk løsning på at opnå øget effektivitet og kundetilfredshed, som derved sænker omkostninger og øger omsætningen, så jeres forretning bliver endnu mere konkurrencedygtig.
Specialister i branchen
Nobly er eksperter på informationshåndtering og kundekommunikation. Vi kender de problemstillinger, som vores kunder ofte møder og er samtidig gode til at udfordre vores kunder, så de kan løfte deres forretning endnu mere ved hjælp af vores løsninger.