Skadeproces
Hurtigere beslutninger,
højere kundetilfredshed
Træf bedre forsikringsbeslutninger og håndter skader hurtigere. Hjælp dine kunder med at komme på fode igen, tilbage på jobbet og tilbage til hverdagen hurtigere, end de nogensinde havde forestillet sig. Noblys forsikringssoftwareløsninger komplementerer jeres kerneforretningssystemer og giver medarbejderne et komplet overblik over den information, de har brug for, når og hvor de har brug for det.
Forbedret kundeoplevelse med kortere sagsbehandling
Et stigende tidsforbrug på skadeopgørelse i forsikringsbranchen har en direkte indflydelse på øgede omkostninger. En for høj grad af manuelle processer påvirker sagsbehandlingstiden, som er afgørende for kundetilfredsheden og loyaliteten i en branche med stor konkurrence. Forsikringsselskaber skal derfor løbende evaluere nye og innovative tilgange til skadebehandling.
Minimer fejlene og
øg fleksibiliteten
Det bliver mere og mere vanskeligt at håndtere alle de svar og oplysninger, der modtages i forsikringsbranchen. Ofte er det nødvendigt at indsamle information fra forskellige kilder, så der kommer mange opgaver i processen. Når en stor del af arbejdsprocessen afhænger af mennesker, kan det samtidig give anledning til fejl. Ved at automatisere processerne kan man minimere fejl og samtidig øge fleksibiliteten for kunderne, fordi de kan anmelde en skade, når det passer for dem.
Fordele ved Noblys digitale skadeprocesløsninger
Øger produktiviteten ved at reducere behovet for at søge efter information på tværs af flere datakilder/systemer, samt indhenter informationer fra eksterne datakilder.
Sikrer at opgaver udføres rettidigt med automatiserede meddelelser indbygget i arbejdsgangen for at administrere opgaver og dagbogsalarmer.
Forbedrer compliance gennem større synlighed, revisionsmulighed og overholdelse af interne kontroller gennem bemyndigelsesregler og opgavefordeling.
Reducerer sagsbehandlingstiden med øjeblikkelig adgang til al information om sagen.
Giver mulighed for automatisk eller ad hoc generering af korrespondance, der kræver specifik juridisk formulering eller kriteriebaseret generering.
Letter styringen af autoritetsniveau, kompetencer, skadetype eller andre forretningsregler.
Gør skadeprocessen enkel
Vælger I at integrere vores softwareløsning, kan I øge jeres produktivitet ved at minimere behovet for manuel indhentning af informationer på tværs af flere forskellige platforme, så I kan optimere og automatisere jeres arbejdsgange. Vores løsning til håndtering af skadeprocesser samler og processerer nemlig alle de nødvendige informationer, så processen bliver smidig og simpel.
Netop det giver et samlet overblik over alle informationer om kunden og forsikringssagen, mens manuelle gentagne opgaver automatiseres. På den måde får sagsbehandlerne i sidste ende frigivet mere tid til high-value opgaver.
Automatisering letter byrden
Softwaren til håndtering af forsikringsskader giver adgang til alle dokumenter og informationer om en skade ved hjælp af et interface for alt skadesindhold, uanset dets oprindelse eller format. Efter implementering af den digitale skadeprocesløsning er det muligt at accelerere skadebehandlingen, specielt dem der anmeldes via nettet, fra dage til timer. Det øger kundeoplevelsen og giver jer et stort forspring i et konkurrencepræget marked.
Når I modtager en simpel skadeanmeldelse, som eksempelvis et cykeltyveri eller en brilleskade, vil en automatiseret proces blive igangsat. Den automatiserede proces håndterer alt fra tildeling af arbejdsopgaver, generering af informationsbreve og vurdering af anmeldelsen. Vores digitale skadeprocesløsninger afhjælper dermed udfordringer med lang sagsbehandling af forsikringsskader. Løsningen håndterer nemlig alle stadier af en skade lige fra anlæggelse, hurtig vurdering og opgørelse samt afregning.
Førende
på markedet
Hos Nobly er vi nogle af markedets førende specialister inden for digitalisering og automatisering af skadeprocesser i forsikringsbranchen. Vi er samtidig eksperter i at integrere vores løsninger i jeres eksisterende IT-system. Noblys digitale skadeprocesløsninger integreres nemt med skadesystemer som fx Duck Creek, Guidewire og Tia, hvilket fuldender kundeinformationsvisningen og reducerer skadebehandlingstiden og øger effektiviteten. Hvis I indgår i et samarbejde med os, kan I derfor trygt læne jer tilbage og lade resultaterne tale sit eget sprog.