Kundekommunikation
Personalisering af kundekommunikation
Finanssektoren er under store forandringer med nye betalingsløsninger, øget lovgivning og svingende kundeloyalitet. Udfordringerne skærper fokus på effektivisering i sektoren, og i den forbindelse er der et stort potentiale i at automatisere kundekommunikationen. Skab relevans, nærvær og tilgængelighed hos kunder ved at digitalisere og personalisere virksomhedens eksterne kommunikation.
Styrk kunderelationerne
Enhver form for kundekommunikation er en afgørende mulighed for at styrke virksomhedens relation til kunder. Men det kan være en udfordring at skabe klar kommunikation, som er målrettet direkte til den enkelte kunde. Det er en vigtig opgave, som ofte kræver mange ressourcer. Det er der heldigvis råd for, og hos Nobly har vi den ideelle løsning på effektiv og præcis kundekommunikation.
Store besparelser på ressourcer
Alle virksomheder i den finansielle sektor er omfattet af hvidvasklovens bestemmelser. For at leve op til lovkravene om bekæmpelse af hvidvask, skal finansielle virksomheder bruge mange ressourcer på at kommunikere med deres kunder. Med en fuldt digitaliseret og integrerbar kommunikationsplatform kan virksomheden minimere fejl i kundekommunikationen og øge loyaliteten hos kunderne. Virksomheden centraliserer nemlig alle kommunikationsskabeloner og holder samtlige retningslinjer opdateret, så de korrekte informationer altid bliver anvendt i den eksterne kommunikation. Tilpasning af skabeloner kræver ikke udvikler eller it-ressourcer, og medarbejderne kan nemt og hurtigt konfigurere de nødvendige ændringer i skabelonerne direkte i Microsoft Word.
3 ting du skal være særdeles opmærksom på
Kunder i den finansielle sektor efterspørger i højere grad effektiv kommunikation og sagsbehandling, og en konfigurerbar CCM-løsning (Customer Communications Management) er den oplagte løsning på denne komplekse og tidskrævende arbejdsproces.
Har jeres virksomhed ikke allerede en konfigurerbar CCM-løsning, er der er en tung manuel opgave i at fremstille skabeloner til kundekommunikation fra bunden, hvor selv små ændringer ofte kræver ekstern involvering af travle og fordyrende udviklere eller it-ressourcer.
Hele betalingsformidlingen er under store strukturelle udfordringer. Det kan være en tidskrævende udfordring at opdatere løbende ændringer i interne retningslinjer eller eksterne reguleringer i kundekommunikationen, fordi de nødvendige data ofte er placeret rundt om i virksomheden eller sågar i separate og/eller eksterne datakilder.
Målrettet kundekommunikation gjort enkelt
God kundekommunikation handler om at kommunikere direkte og klart til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Hos Nobly er vi eksperter i implementering af Customer Communications Management (CCM), hvor vi anvender Hylands flagskib Content Composer. Systemet blev oprindeligt udviklet til brug i banksektoren og gør det simpelt at oprette og vedligeholde præcis og personaliseret kundekommunikation.
Let overgang til jeres nye kommunikationsplatform
Content Composer er integrerbar med et bredt udsnit af systemer. Platformen arbejder for eksempel sammen med Office-pakken, hvor Microsoft Word bruges til at lave og rette skabelonerne. Det gør, at adaptionen til Content Composer bliver gnidningsfri. Content Composer gør det også muligt at importere data fra mange databaser og applikationer samtidigt, så arbejdet med kommunikationen bliver nemt og bekvemt. Det er ligeledes muligt at rette data samt datamodeller i skabelonopbygningen.
Integrerer I Content Composer i jeres virksomhed, bliver det enden på upersonlig massekommunikation og starten på personaliseret kundekommunikation. Alt sammen uden at jeres virksomhed bliver drænet for tid og økonomi. Content Composer er med andre ord en simpel og strategisk løsning på at opnå øget effektivitet og kundetilfredshed, som derved sænker omkostninger og øger omsætningen, så jeres forretning bliver endnu mere konkurrencedygtig.
Specialister i branchen
Nobly er eksperter på informationshåndtering og kundekommunikation. Vi kender de problemstillinger, som vores kunder ofte møder og er samtidig gode til at udfordre vores kunder, så de kan løfte deres forretning endnu mere ved hjælp af vores løsninger.