09.03.2023

Sæson for stormskader: Virtuel besigtigelse effektiviserer skadeprocessen

Danskerne oplever hvert år stormskader, og det medfører ofte en stor arbejdsbyrde for landets forsikringsselskaber. Med OnBase OnSite bliver det muligt at lave virtuel besigtigelse af skaderne, så skadeprocessen fremskyndes, kundetilfredsheden øges og omkostningerne reduceres.

Vej med træer i stormvejr med regn og vind, Danmark
Årstiden byder på stormskader. Vær forberedt med virtuel besigtigelse.

Storme kan medføre oversvømmelser, væltede træer og skader på bygninger og infrastruktur, og det øger presset på forsikringsselskaberne, som oplever spidsbelastninger med besigtigelse af stormskader. Mængden af skader på samme tid øger selskabernes ekspeditionstid og omkostningerne til opgørelse af skaderne. Derfor efterspørger forsikringsbranchen innovative løsninger til at optimere skadeprocessen. En løsning på dette er virtuel besigtigelse.

Effektiviser processen med virtuel besigtigelse

Hos Nobly tilbyder vi den fuldt digitaliserede skadeanmeldelses- og besigtigelsesløsning OnBase OnSite, hvor kunderne selv står for virtuel besigtigelse og dokumentation af stormskaderne på deres bolig. På den måde sparer forsikringsselskaberne de økonomiske omkostninger i forbindelse med at sende taksatorer fysisk ud til besigtigelse af hver enkelt skadesag.

“Fordelen ved at implementere virtuelle besigtigelser er, at det giver forsikringsselskaberne en konkurrencefordel, fordi de bliver i stand til at tilbyde en mere moderne og fleksibel løsning til kunderne,” siger Claus Heuck, markedschef for forsikring og pension hos Nobly.

Med OnBase OnSite får kunden mulighed for at dokumentere skaden overfor forsikringsselskab og håndværkere i realtid. Softwaren giver kunden mulighed for at optage live video, lyd og billeder fra inspektionsstedet, så skademedarbejdere eller taksatorer får øjeblikkelig adgang til alle relevante oplysninger.

Hurtigere end nogensinde før

Ved at integrere OnBase OnSite som besigtigelsesredskab kan forsikringsselskaber ruste sig til perioder med øget arbejdspres.

“Man får adgang til skadedokumentation 80 procent hurtigere end med tidligere anvendte løsninger, og det øger blandt andet kundetilfredsheden markant,” siger Claus Heuck.

Med OnBase OnSite kan forsikringsselskaberne reducere deres inspektionsomkostninger med op til kr. 3.000 pr. besigtigelse og samtidig mindske behandlingstiden.

Skal vi også hjælpe jer?

Effektiviser jeres skadeprocesser med OnBase OnSite. Med vores digitale løsning kan I reducere inspektionsomkostningerne og øge kundetilfredsheden. Kontakt os allerede i dag og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at optimere jeres besigtigelsesprocesser.

Aktuelt

Bliv opdateret på det nyeste fra vores verden

Job hos Nobly

Se aktuelle stillingsopslag