Langsigtet samarbejde: Nobly fortsætter med at sikre compliance og effektivitet hos Storebrand
Med fokus på effektivisering og compliance har Nobly hjulpet Storebrand med at styrke deres informationshåndtering og effektivisere deres arbejdsgange – et partnerskab, der netop er blevet forlænget med fem år.
Baggrunden for samarbejdet
Storebrand er en af Norges førende finanskoncerner med over 2300 medarbejdere og en historie, der strækker sig tilbage til 1767. Storebrand stod i 2019 over for en udfordring, da de havde brug for en ny partner til at varetage dokumenthåndtering. Fredrik Skurdal, leder af Shared Services i Storebrand Digital, beskriver valget af Nobly som samarbejdspartner: “Det vi opplevde med Nobly, som gjorde at jeg tror kanskje at vi til syvende og siste fall på det, var at i tillegg til å levere et godt produkt, så hadde Nobly også en helt tydelig, klar plan på hvordan man skulle gjennomføre en migrering til et nytt system. “
Styrkelse af hverdagen i Storebrand
En af de konkrete fordele ved samarbejdet har været etableringen af OnBase, et centralt system, der integrerer med Salesforce og muliggør hurtig og sikker adgang til dokumenter. Kenneth Eriksen, Sales Manager i Nobly Norge, uddyber: “Vårt mål har alltid vært å sikre at Storebrand opplever våre løsninger som en reell forbedring i hverdagen deres.”
Nobly har leveret en løsning baseret på OnBase, der skaber en overskuelig brugeroplevelse. Dette har betydet:
Hurtigere processer: Forbedringer som øget hastighed på arkivering har givet en mærkbar effektivisering i dagligdagen. Da Storebrand har et arkiv på mere end 110 mio. dokumenter er der mange timer at spare ved digitaliseringen af dokumenthåndtering.
Tidsbesparelser: Arbejdsprocesser er blevet strømlinet, så Storebrands medarbejdere kan fokusere på værdiskabende opgaver frem for at bruge tiden på arkivering i utallige systemer.
Compliance: Noblys systemer sikrer, at Storebrand lever op til de stigende regulatoriske krav. Fredrik Skurdal fra Storebrand udtaler: “Det er helt klart et område som Nobly både kan mye om, men også som de har høyt prioritert. Og det er veldig, veldig viktig for Storebrand.”
Samarbejdet har resulteret i en mere effektiv informationshåndtering, hvor ét samlet system erstatter mange forskellige løsninger. Nobly har udviklet en signeringsklient til Storebrand, der er integreret med eksisterende systemer. Compliance er også en væsentlig prioritet for Storebrand, og her er Nobly stolte af at være en partner, man kan regne med, også i fremtiden. Fredrik Skurdal forklarer: “Vi ser at vi får reguleringer knyttet til DORA, enda sterkere krav på compliance. Det er også min forventning at Nobly fortsetter å holde seg oppdatert og at vi sammen sikrer og varetar de kravene som hele tiden er gjeldende.”
Et samarbejde, der skaber tryghed
Det tætte samarbejde og den gensidige åbenhed mellem Nobly og Storebrand er uvurderlig i at opnå succes med den digitale dokumenthåndtering. Den geografiske nærhed giver tryghed og sikrer en hurtig og effektiv håndtering af opgaver. Kenneth Wie Eriksen tilføjer:
“Å være tett på kundene våre er noe vi prioriterer høyt. Med vårt kontor i Norge og konsulenter på stedet har vi kunnet bygge en relasjon som skaper verdi for begge parter.”
Fremtidens partnerskab
Med den nye 5-årige kontrakt ser både Storebrand og Nobly frem til et fortsat stærkt partnerskab, og hos Nobly har vi ambitioner om at blive en endnu stærkere strategisk partner. Fredrik Skurdal opsummerer sine forventninger til fremtiden: “Mine forventninger fremover er at vi skal fortsette egentlig sånn som vi holder på nå, og ha et godt samarbeid. Det at vi er transparante, slik at nå blir jeg i stand til å kunne allokere riktig med ressurser og kunne bidra og bistå på en god måte.”