29.08.2022

Sæt strøm til skadebehandlingen og styrk kundetilfredsheden

Forsikringskunder kræver hurtigere og mere brugervenlig behandling af deres skader. Men kun få forsikringsselskaber formår at opnå det fulde potentiale ved digital skadebehandling, som kan sikre bedre arbejdsglæde og større kundetilfredshed.

Forsikringskunder kræver hurtigere og mere brugervenlig behandling af deres skader. Men kun få forsikringsselskaber formår at opnå det fulde potentiale ved digital skadebehandling, som kan sikre bedre arbejdsglæde og større kundetilfredshed.
Bliv klogere på emnet til vores gratis brugerkonference

D. 28. og 29. september har du mulighed for at deltage i vores gratis brugerkonference, Nobly Talks, hvor du blandt andet kan blive klogere på fordelene ved at digitalisere skadesprocessen.

Når forsikringskunder anmelder en skade, er deres forventninger til hurtig og nem skadebehandling kun blevet større i de senere år. Mange forsikringsselskaber har derfor øget deres fokus på digitalisering og automatisering, så arbejdsgangen bliver effektiviseret, mens kundetilfredsheden bliver styrket.

Mange forsikringsselskaber har allerede digitaliseret simple dele af skadebehandlingen som eksempelvis frekvensskader. Men der eksisterer fortsat et stort uudnyttet potentiale ved tunge og komplekse skadeprocesser, hvor forsikringsselskaber med fordel kan skrue op for graden af digitalisering.

Hurtigere skadeproces for kunderne

Skadebehandling i forsikringsbranchen er ofte forbundet med mange manuelle, tunge og trivielle arbejdsopgaver, men sådan behøver det ikke at være ifølge Claus Heuck, markedschef for Forsikring & Pension i Nobly:

”Hvis forsikringsselskaberne i endnu højere grad prioriterer digitalisering af skadebehandlingen, vil selskaberne kunne automatisere og fjerne de manuelle opgaver, så kunderne vil opleve en lynhurtig og mere simpel skadeproces. Det giver loyale kunder, og det er naturligvis afgørende i en konkurrencepræget branche, hvor kunderne konstant stiller større krav til deres forsikringsselskab.”

Noblys digitale løsninger til skadebehandling bygger på en konfigurerbar platform, som giver effektiv time-to-market, så man hurtigt kommer den tekniske gæld til livs.

Bedre rammer for medarbejderne

En anden væsentlig fordel ved at digitalisere ressourcetunge arbejdsgange er, at medarbejdertrivslen samtidig bliver styrket, så man forbedrer sine muligheder for at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere.

”Ved hjælp af digitalisering og automatisering kan medarbejderne parkere trivielle opgaver og i stedet fokusere på den vigtige faglige del i deres arbejde, som har en stor værdi for forsikringsselskabet og kunderne,” siger Claus Heuck.

Søger I professionel rådgivning til digitalisering af jeres skadebehandling, kan I gennem digitale løsninger give jeres kunder den fulde værdi af skadekunderejsen. Hos Nobly hjælper vi jer med at implementere de rette digitale løsninger, som passer til lige netop jeres behov, så I kan flytte vigtige ressourcer over i mere værdiskabende opgaver.

KONTAKTINFO

Claus Heuck
Market Manager, Forsikring & Pension
ch@nobly.dk
+45 28 78 69 58